Klagomålstråden
Allmänt om TV6, 8 juli, 2009Här kommer den nya klagomålstråden, en tråd där ni ska gnälla och klaga precis som ni gjorde i den andra, men försök att undvika spam. För spam och mass terror gjorde att vi valde att radera den förra och skapa en ny.
Om ni har klagomål ang. webbsidan så finns det en gnälltråd för det med, här hittar ni den:

family guy/simpsons
blir så jävla trött på att dom en stund visar nya avsnitt av family guy och simpsons, sen typ 2 veckor senare tar dom bort family guy och börjar visa gamla simpsons repriser igen!!! varför?
Sagan om ringen "triologin".....
Ordet triologi finns inte i svenskan. Det heter trilogi, suck...
Finns det ingen som korrekturläser på TV6?
Cops!
Tycker det suger att man inte kan kolla på Cops på Tv6play! Varför?
Menar vem fan hinner hem till 18.00 Grrrr.... Cops är bäst ju!
Anställe lite folk med
Anställe lite folk med utbildning.. först såg man scenen där erika skulle välja en kille & dom fick papper om de vilket ni kört reklam om under veckan 20GGR
sen fick man se de igen när reklamen va över..
nu fick man se de en gång till idag..
asså programmet är vad 25 min el nått måste ni visa saker ni visat 358ggr redan?
Har hjärnorna pajjat?
el tror ni repriser är så roliga på tv6?
intriger drama de e kul men fortsätt visa samma bröte 300GGr så kommer iaf 1 tittare att svika!!!
KLANTARSELN!
Jag tycker att filmer som är
Jag tycker att filmer som är gjorda i widescreen ska ha kvar sina svarta kanter och gillar inte att TV6 zoomar in bilden så att delar av bilden på vänster och höger sida inte syns. Film är snyggare i widescreen så låt såna filmer vara som dom är om man köper dom på DVD.
Sen kan man visa andra serier som Moonlightning, Remington Steele på kanalen. Serier som Knight Rider bordes visas på dagtid och alla skräpprogram som sänds istället borde flyttas till natten då ingen tittar
Paradise hotel!
Finns det förövrigt nån som tittar på Paradise hotel!? det sänder just nu iaf, men förstår inte till vem det är ämnat för? Kan inte såna där såpor hålla sig på de sämre kanalerna som nästan bara sänder svartsjukeprogram som tv3 och mtv? Antingen det eller kl 5 på morgonen!
Jag vill bara säga att
Jag vill bara säga att Simpsons SUGER MIN RÖV. Visst de är kul i bland, men snälla fan... Sänd mer Family guy i stället. Och Paradise hotel snälla va? de är riktigt uselt ! sänd de på natten när alla sover för alla tycker att de suger pung. Allt för mig.
Du måste vara störd... No
Du måste vara störd... No offence.. men att simpsons suger din röv! Paradise Hotel Kan ta sig... Simpsons Är fan kickass och du är ett ass... Och det suger min Pung!
Nu kommer mitt klagomål.. Det
Nu kommer mitt klagomål.. Det finns dock inte så mycket att klaga på tv6 om men jag skulle vilja ha The simpsons på tv6 play!
Simpsons
När ska tv 6 visa nya avsnitt av simpsons? är så jäkla less på alla repriser som visas hela tiden!!
Rooster Du dina andra
Rooster Du dina andra skräptyper härinne en låg fiskmåsklass för sig pajas!
Man slutar inte förvånas
Man slutar inte förvånas vilken trashkanal 6 är men å andra sidan är väl hela
Viasatkonseptet är väl att köpa in skräp av och till för såpatrash typer som gillar sånt skit.
Ni ÄR SÄMST TV6
TV 6-killen är guds straff för våra synder.
Vilken tråkig jävla pajas du är. Du kanske tror att mer än hälften skrattar åt dina "lustiga" kommentarer och skämt men det gör vi fan inte. Du är så jävla tråkig och du har fått mig och alla jag känner att byta kanal ett antal gånger per vecka. Däremot fick du mig att registrera mig på forumet för att skriva av mig så det kanske är planerat. Hoppas ni får mer pengar för hemsidan än för kanalen för den håller du på att köra i botten.
Katastrofalt!
Du blev medlem här. Du
Du blev medlem här. Du förlorade.
Tv6 hmm snarare repris tv
Kär!!!
Kär... Hur stavar man till kär...
Är det någe nytt som tv6 försöker få igenom, med hjälp av simpsons, att de stavas tjär?
Fixa svensk text på
Fixa svensk text på Blast!!!!!! AARRRRRGGGGGG
Fy så fult med norska
12 min film och sen reklam
Vad är det här för skit, man försöker se en film på 6:an och får se reklamavbrotten avlösa varandra. Man hinner ju knappt tillbaks till TVn innan nästa reklampaus kommer.
Jag fattar att ngn måsta la
Jag fattar att ngn måsta la väl kolla på det, men det kan ju inte vara många, vrf visar man skit som paradise hotel?. Det är bara att ha några vetiga serier på vardagar och några sköna filmer på helgen. Det kan väl inte vara svårt? Sen kan reklamen ljuda så mkt det bara går bara ni visar ngt som är värt att se. Har t.o.m börjat kolla på discovery channel
( kanske man ska tacka för) Men saknar de gammla tiderna. Mer nöje, mindre bläddrande mellan kanalerna 
Asså kan ni lägga ut avsnitt
Asså kan ni lägga ut avsnitt 4 på paradise hotel istället för att lägga ut 3:an två gånger. J*vla bönder som inte kan nånting!
Hur kan ni inte visa
Hur kan ni inte visa BARCELONA - INTER och istället visa ARSENAL - STANDARD LIEGE! Vill ni tappa tittare ?
ASSÅ HUR I HELVE*E KAN NI
ASSÅ HUR I HELVE*E KAN NI VISA SÅN SKIT SOM ULTRAVIOLET !!!!???!!?!?!? DET SUGER SÅ HÅRT ATT JAG HAR LUST ATT SPY PÅ DET !!!!!
J)
J)
J)
J) 
Jag läser ofta här inne om
Jag läser ofta här inne om att tv 6 inte funkar för folk. Det är kontigt för att tv 6 funkar alltid för mig. En enda gång så försvann bilden på tv 6, men då också på alla andra kanaler. Och då var så att det lokala tv-utbudet som vi har, som hade lite problem. Vilket fixade sig ca 20 minuter senare.
Då undrar jag... hatar tv 6 er? De vill inte att ni tittar på deras kanal??
Eller... eller... Kan det verkligen vara så här... Att ert tv-utbud ni har, vad det nu är, ett lokalt, comhem, tele2 mm... det kanske är det som inte är som det ska?
Förstår inte varför folk inte kollar upp sånt först? Och även då kan det trilskas med en enda kanal. Kanske ska kontakta dem först, innan ni klagar på ett forum, att personalen på tv 6 inte sköter sitt jobb.
Tv6 har alltid funkat för mig
Tv6 har alltid funkat för mig med
VA I HELVETE TV6!!! va fan
VA I HELVETE TV6!!! va fan gör ni egentligen??? de minsta man kan begära av er är väl för fan att bild och ljud ska va synkade med varandra!! det är väl för fan inte meningen att man ska kolla på ett program där ljudet ligger före?? de e så grymt jävla irriterande!!!!!
Eddie91 wrote: VA I HELVETE
VA I HELVETE TV6!!! va fan gör ni egentligen??? de minsta man kan begära av er är väl för fan att bild och ljud ska va synkade med varandra!!
Nja. Tänk på att det är TV6 det handlar om. Vi ska vara glada att de har bild nästan 20 % av den totala sändningstiden.
M_or0t wrote: Eddie91
VA I HELVETE TV6!!! va fan gör ni egentligen??? de minsta man kan begära av er är väl för fan att bild och ljud ska va synkade med varandra!!
Nja. Tänk på att det är TV6 det handlar om. Vi ska vara glada att de har bild nästan 20 % av den totala sändningstiden.
Haha sant asså! men det är så jävla illa! och idag ligger ljudet före igen!! kollar på scrubs och ljudet ligger före som vanligt. gör något åt det tv6!!!
Sanslöst pinsamt att köpa
Sanslöst pinsamt att köpa in trashprogram som Paradise Hotel! Vad är det för jävla
muppar som sitter på sexan och köper in skräp numera,gör om gör rätt jävla pappskallar!
det har i flera dagar varit
det har i flera dagar varit ett hämskt sprakande ljud på kanalen och man hör ingenting och kan inte höja volymen för då förstör man öronen snälla gör något åt de här!!!!
Direkt är inte de direkt el?
Direkt är inte de direkt el? Sitter å tittar på F1, men jag vet hur det går trots att de är 1 varv kvar...
OM de inte är direkt ska ni för fan inte ha direkt texten under i logga. Förövrigt anser jag att ni kan lägga ner hela kanalen.
har du inget bättre för dig
har du inget bättre för dig en att klaga
homer15 wrote: har du inget
har du inget bättre för dig en att klaga
Tycker inte vi ska klaga när vissa faktiskt klagar på rätt ställe.
Du saknar en stor bokstav och
Du saknar en stor bokstav och ett frågetecken på slutet samt att du antagligen menade "än" istället för "en" som du skrev. Läs namnet på tråden. "Klagomålstråden"
Jag skrev nyss i
Jag skrev nyss i Simpson-tråden och det inlägget togs bort ganska omgående. Jag undrade varför man visar samma avsnitt 3 gånger på en vecka? Finns ju ingen logik då det finns fler avsnitt ute än det finns dagar på året. Tacksam för en förklaring! Avsnittet sändes en tredje gång 17:00 idag.
Ros: Tack för att Sci Fi fredag togs bort. Misär var det.
Undrar även om man kan tema på fredagar som man kan rösta om på hemsidan. Olika varje gång så klart. Och nej, ingen mer Steven Seagal, den sämsta skådespelaren som har fått spela in film tillsammans med Woody Allen.
ssänd mer family guy! det är
ssänd mer family guy! det är för lite family guy och för mycket simpson!!!!
Varför visar man bilder på
Varför visar man bilder på våt asfalt (a.k.a. F1) när det ska sändas Family guy enligt tablån? Ingen bryr sig om F1, särskilt inte en lördagkväll.
Skärpning! Ni låglivare på 6:an borde se till att vi låglivare i soffan har tillgång till den låglivade underhållnig som lovats!
Personligen så finner jag F1
Personligen så finner jag F1 extremt trist, men det finns andra människor som gillar det
Dubbla inlägg p.g.a. problem
Dubbla inlägg p.g.a. problem med webbläsaren, dock borde det finnas funktionalitet för att radera sina egna inlägg; ännu mer klagande ska det bli!
Jo självklart finns det folk
Jo självklart finns det folk som gillar F1, men dom får gilla det på andra sändningstider än när det ska visas Family guy. Dessutom var det faktiskt extremt tråkigt just igår då de endast filmade banan eftersom racet hade uppehåll p.g.a. regn/halkfara, och inte ens de mest inbitna F1-fansen kan ha tyckt det var särskilt underhållande.
6an drar över på family guy
6an drar över på family guy med sport
(
Alltså vad fan är för
Alltså vad fan är för jäkla muppar på tv6 som envisas med att köpa in trashprogram
som Paradise Hotel på tv6..Billigt är bara förnamnet dock så har jag värre ord för en sådant
skit.Synd att allför många såpanissar verkar ha för mycket att säga till om på Viasat överhuvudtaget.
Jävligt tråkigt att ni har
Jävligt tråkigt att ni har börjat skicka Sarah Connor Chronicles och Chuck igen, kunde väl haft några nya serier som hade varit värda att titta på. Och varför köper (nästan) bara in amerikanska serier som f.ö. brukar vara skit i sådanahär sammanhang. Finns bra serier gjorda i UK eller liknande.
Tro mig min vän, det lönar
Tro mig min vän, det lönar sig inte med att skriva exakt samma text på olika delar av forumet
Christofferz wrote: Tro mig
Tro mig min vän, det lönar sig inte med att skriva exakt samma text på olika delar av forumet
Man vet aldrig! Bättre att ta det säkra före det osäkra
Uppenbarligen så har inte
Uppenbarligen så har inte pajaserna på tv6 avgått ännu! Synd annar hade man nästan fått
för sig att se tv 6 om inte dessa glamourknullare hade maktposition poå Viasat överhuvudtaget.
Vad i h-vete tog SCI-FI
Vad i h-vete tog SCI-FI Fredag vägen??? Grrrr.....
Ta bort fotbollen satsa på
Ta bort fotbollen satsa på serierna! nu finns det ju fotbolls kanaler så varför visar ni då fotboll på ``vanlig´´ tv asså på tv som inte visar fotboll så ofta... okej när sverige ska spela då är det en annan sak men som tex nu ni tar ju bort nästan alla bra pogram ni visar på 6an måste just ni visa nu (vid 20.00 till 22.00 kan inte typ svt 1,2 eller tv 3 eller 4 de har typ inga bra serier på kvällen (vissa undantag som tex idol.) ni borde förlora massa tv-tittare. för när fotbollen slutar tittar jag på andra kanaler och jag brukar titta på 6an mycket och jag gillar inte fotboll så mycket(vissa undantag tex sverige).
R0B1N_vem_R0B1N wrote: Ta
Ta bort fotbollen satsa på serierna! nu finns det ju fotbolls kanaler så varför visar ni då fotboll på ``vanlig´´ tv asså på tv som inte visar fotboll så ofta... okej när sverige ska spela då är det en annan sak men som tex nu ni tar ju bort nästan alla bra pogram ni visar på 6an måste just ni visa nu (vid 20.00 till 22.00 kan inte typ svt 1,2 eller tv 3 eller 4 de har typ inga bra serier på kvällen (vissa undantag som tex idol.) ni borde förlora massa tv-tittare. för när fotbollen slutar tittar jag på andra kanaler och jag brukar titta på 6an mycket och jag gillar inte fotboll så mycket(vissa undantag tex sverige).
Hur fan kan man ta bort
Hur fan kan man ta bort simpsons och FG för att visa fotboll? ni kan väll åtminstonde skjuta på tablån så de visas efter fotbollen?
Måste säga att 6:ans site är
Måste säga att 6:ans site är bland det värsta jag sett!
Speciellt F1 delen! Visst Viasat får ju inte betalt för att visa ngt intresse för den....
Jag skulle vilja se om de fotbollsmatcher som 6:an sänder skulle eftersändas samt avbrytas för reklam och dessutom klippa bort 5 minuter här och där!! Skärpning för fan!!
Men motorsporten har ju alltid diskriminerats, även om det är mer publik på ett F1 race än på någon forbollsmatch....
Sedan, varför inte skicka ett team som bevakar Dragracing? En duktig producent kan göra ett bra prog på en race helg som är en timme långt, täcka upp elimineringar, race och 'backstage' som är mer action i än 'Hål i väggen' har på 3 säsonger!!! Ett race tar max 12 sec + lite burnouts och stage in ca 20 sec i redigerat skick, det blir 3 race i minuten = 90 race utnyttja övriga 20 min för intervjuer, depå klipp m.m då kan ni klämma in 10 min reklam åxå!! (så jag kan hämta en ny pilsner!)
Mvh